Podróż KARELIA

Pod koniec września postanowiliśmy pojechać naszym wysłużonym Land Roverem od Bałtyku aż nad Morze Barentsa. Nasza trasa początkowo wiodła przez Republiki Bałtyckie, by na dłuższy postój zatrzymać się w St. Petersburgu. Obowiązkowym punktem zwiedzania, tego nazwanego na cześć Św. Piotra miasta, jest zwiedzanie Ermitażu. Znajdziemy tam jedną z najbogatszych kolekcji sztuki i malarstwa w Europie.

LAND ROVER

Po 3 dniowym postoju ruszyliśmy na północ ku brzegom największego jeziora w Europie – Ładogi. Początkowo Ładoga przywitała nas łagodnym wybrzeżem z piaszczystymi plażami, by z czasem pokazać nam swoje klifowe oblicze. Na północnym krańcu jeziora odbiliśmy na północ w lasy Karelii w kierunku tajemniczej Vottovaary, gdzie niektóre kamienie zdają się lewitować, a inne wyglądają jak przecięte nożem. Niestety brak czasu dał o sobie znać zmuszając nas do opuszczenia leśnych ostępów Karelii i udania się w dalszą drogę asfaltową szosą prowadzącą wprost do Murmańska. W drodze do stolicy Obwodu murmańskiego zatrzymaliśmy się w Białomorsku, by zobaczyć 19, ostatnią śluzę Kanału Białomorsko-Bałtyckiego. Murmańsk, który jest największym miastem położonym za kołem polarnym, przywitał nas szarzyzną klasycznej architektury sowieckiej lat 50 i korkami. Po nocy w hotelu robotniczym ruszyliśmy na ostatni etap wyprawy w kierunku północno-zachodniej odnogi półwyspu Kolskiego. Jadąc przez tundrę liczyliśmy że tej nocy uda nam się zobaczyć na niebie zorzę polarną. Rozbiliśmy się na półwyspie Rybackim. Niestety pogoda nie dopisała i po niebie przesuwały się chmury. Siedzieliśmy przy ognisku sącząc pyszną whisky okryci foliową płachtą, która chroniła nas przed zacinającym śniegiem. Gdy opad ustał zrzuciliśmy płachtę obróciliśmy się i oczom naszym ukazał się piękny spektakl tańczącej po niebie zorzy. Chwyciliśmy aparaty i przez następne dwie godziny fotografowaliśmy to niesamowite zjawisko. Było to wspaniałe ukoronowanie naszego wyjazdu. Więcej przygód i bardziej szczegółowa relacja z tej wyprawy na: http://nivaroadtrip.blogspot.com/

maciek wyoprawa

Karelia karelia2

kareliaKarelia4

Sprzęt z wyjazdu dostępny w Globtrek.com:

Tordis II sierra III Storm x-block Kerjag
Halsa Zenon Ręcznik TRAMP CRUX
  Cosmo skarpety

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.